Menu główne
Pozostałe
Zrealizowane Projekty

Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy


Śladami przeszłości


Ta ziemia od innych mi droższa


Pański Ogród


Każde dziecko jest inne - edukacja przez indywidualizację w Gminie Zarszyn.

Szkoła Marzeń

Zobacz jak realizowaliśmy nasz program.

Statystyki


Wszystkie wizyty: 7636
Dzisiaj: 969

gości na stronie:
2

Newsletter
Certyfikaty
Katalog Gwiazdor
Kalendarz
BIP

Dzień nauki na Dzień Ziemi
30.04.2018

26.04.2018, w związku z przypadającymi 22 kwietnia Międzynarodowymi Obchodami Dnia Ziemi uczniowie podzieleni na 4 grupy wiekowe, uczestniczyli w wyjątkowej lekcji przyrody, na którą składały się eksperymenty w kategorii fizyki, chemii, geografii, biologii i matematyki. W sali gimnastycznej wydzielono specjalne przestrzenie edukacyjne - mini laboratoria specjalistyczne, w których zgromadzono potrzebne do doświadczeń urządzenia np. elektroskop, wahadło i maszynę elektrostatyczną, pompę próżniową, półkule magdeburskie, mikroskopy, szkielet człowieka, skały, modele związków chemicznych, odczynniki, palnik, bryły Platona, tangramy i inne pomoce dydaktyczne. 



W laborantów fizyków wcielili się uczniowie klas III: Aleksandra Sikorowicz, Angelika Stabryła, Klaudia Miazga, Krzysztof Stączek, Piotr Janik, Szymon Folt, Paweł Naparła, Szymon Niemiec, którzy pod okiem p.Leona Szałankiewicza zademonstrowali doświadczenia z elektrostatyki. M.in zaprezentowali oddziaływania przyciągania i odpychania ciał na przykładzie balonów, pokazali przy pomocy maszyny elektrostatycznej powstanie pioruna. Doświadczenia z hydrostatyki, i aerostatyki wyjaśniały m.in. prawo Pascala i Archimedesa. Zaprezentowane zostały również pojazdy - projekty własne uczniów- zasilane energią potencjalną wody. Asystenci p. Katarzyny Michnowicz, uczniowie klasy IIIa Klaudia Piaskowy, Katarzyna Gac i Patryk Połdiak umożliwili uczestnikom lekcji, obserwację mikroskopową krwi człowieka, przybliżyli budowę szkieletu oraz anatomii człowieka. Propagowaniu nauki z zakresu biologii służyła również wystawa przedstawiająca okazy ze zbioru p. Witolda Knurka współpracującego z Instytutem Systematyki i Ewolucji Zwierząt PAN. Przedstawiała ona zęby, cios i kość udową mamuta oraz część zęba megalodona tj. prehistorycznego rekina, największego ze wszystkich znanych ryb drapieżnych, który żył 19.9 -2,6 mln lat temu. W celu przybliżenia prezentowanych okazów, grupa wyświetliła odbiorcom film o mamutach, dostosowany do ich wieku. Pod okiem p. Renaty Kasperkowicz - Ziemiańskiej, uczniowie klas II Emilia Kot, Oliwia Krawczyk, Kacper Górecki, Grzegorz i Łukasz Zgłobiccy, zaprezentowali eksperymenty w kategorii Geografia. Przybliżyli proces sedymentacji i metamorfizmu skał, pokazali jak rozpoznać skałę wapienną wśród innych skał. Zademonstrowali wybuch wulkanu, przedstawili jego skutki. Zachęcili uczniów do zrobienia tęczy w szklance. Objaśnili jak samemu zrobić prosty kompas oraz pokazali sposoby na wyznaczenie w terenie kierunku północnego bez użycia kompasu. W laborantów chemików wcieliły się uczennice klas III, Karolina Skopińska, Klaudia Miazga, Martyna Bajger, pokazały one ,że jedną z najczęstszych metod badania w laboratoriach jest analiza chemiczna. Przeprowadziły wiele różnych reakcji używając m.in. fenoloftaleiny, kwasu azotowego, badały właściwości magnezu, przybliżyły historię mydła oraz dokonania grupy pracującej w ramach projektu "Postaw na Słońce''. Nad pracą laborantek czuwała p. Lucyna Gburyk. Zainteresować uczniów na nowo matematyką starały się uczennice kl.II Emilia Kot i Oliwia Krawczyk -asystentki p. Zofii Koniecznej. Zgromadzone bryły Platona, czyli wielościany foremne tak jak kiedyś poruszały wyobraźnię myślicieli i filozofów teraz miały zadziałać na wyobraźnię uczniów. Uczniowie odkrywali również własności figur przestrzennych przy pomocy okularów 3D. Udostępniono uczniom grę tangram - chińską łamigłówkę znaną od ok. 3000 lat, której celem było ułożenie przedstawionych figur - wzorów z dostępnych siedmiu części tangramu, tak by je wszystkie wykorzystać. Uczniowie - uczestniczący w tym dniu w tej nietypowej lekcji przyrody, z wielką uwagą przyglądali się jej ''wystrzałowym'' epizodom, stawiali pytania, wyrażali zdumienie, podziw, a co najważniejsze zainteresowanie. Celem nadrzędnym zajęć było rozbudzenie zainteresowania zjawiskami i procesami zachodzącymi w środowisku przyrodniczym, poprzez eksperymentowanie z żywiołami, wodą, powietrzem, ogniem i ziemią.

dodał: admin Komentarzy [0]

Dziennik elektroniczny

Reklama
Przyjaciele Szkoły
Podziękowania za pomoc, życzliwość i współpracę okazywaną naszej szkole w roku szkolnym 2016/17 otrzymali rodzice: Ewelina Szczęsny, Katarzyna Olearczyk, Marta Stapińska, Agata Żyłka, Edyta Leszkiewicz, Małgorzata Szary, Ewelina Suwała, Karolina Wanielista, Teresa Komańska, Aneta i Sebastian Zimak, Agata Piech, Wioleta Buczek, Ewa Kot, Anna Gajewska, Samanta Kłodowska, Celina Kuzian, Dorota Deszczyńska, Jolanta Węgrzyn, Irena Żyłka, Danuta Kraska, Ewelina Bielawska, Magdalena Tomków, Joanna Kilar, Maria Betlej i Agnieszka Czarnik.
RÓWNANIE SZANS

Nasi sponsorzy

Konkurs
Zagłosuj na nas! Szukaj w Interkl@sie!
Pogoda
Gmina Zarszyn

Mapa
Mapa Polski Targeo
Powered by Targeo® | AutoMapa®
Współpraca ze Stowarzyszeniem „INICJATYWA” w Zarszynie


2006 Wszelkie prawa zastrzeżone | SP Zarszyn

Witryne prowadzi Anna Ćwiakała
Nauczyciele Uczniowie Rodzice

Warto zobaczyc

www.kanondladzieci.pl

 

www.misie.com.pl

www.reedukacja.prv.pl