- Przyjazna atmosfera służy uczeniu się i twórczej pracy
- Nowoczesne technologie
- Dobrze wyposażone sale lekcyjne
- Patrzymy w przyszłość
- Jesteśmy otwarci na nowoczesne technologie i nowatorskie pomysły
- STAWIAMY NA PRZYSZŁOŚĆ!
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Priorytetowym celem tego programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała od państwa wsparcie finansowe warte 60 000,00 złotych na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów. Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach programowania, informatyki i techniki, ale również w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
Za otrzymane środki w grudniu 2021r. nasza szkoła zakupiła m.in.: filament, drukarkę 3D wraz z akcesoriami i oprogramowaniem, mikrokontrolery z czujnikami i akcesoriami, lutownice- stację lutowniczą, aparat cyfrowy wraz z akcesoriami, statyw z akcesoriami, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrofon kierunkowy z akcesoriami, gimbal, mikroskopy oraz inny niezbędny sprzęt do zajęć z robotyki (Phyton Standard) oraz do pracowni chemii i biologii (Mobilna Pracownia Przedmiotowa).
W drugiej turze w sierpniu 2022r. nasza szkoła wzbogaciła się jeszcze o zestawy robotów (Robot Smart Car Uno R3), zestawy do nauki kodowania i programowania (Programming Time), klocki konstrukcyjne (KNEX), tablice suchościeralne, krzesła obrotowe do pracowni druku 3D i pracowni programowania, gabloty oraz szafy do przetrzymywania sprzętu, pistolety z klejem na gorąco, oraz wyposażenie sali do zajęć z gotowania (garnki, patelnie, blendery, roboty wielofunkcyjne, miksery, zestawy desek, noży i talerzy, kubki, stolnice, wałki, miski, pojemniki, opiekacze, kuchnia elektryczna z piekarnikiem).
We wrześniu i październiku 2022r. uczniowie naszej szkoły korzystali z pracowni wyposażonych w sprzęty w ramach programu Laboratoria Przyszłości #LaboratoriaPrzyszłości.
W pracowni robotyki i programowania w czasie zajęć świetlicowych dzieci wykorzystywały sprzęt z programu Laboratoria Przyszłości. Tworzone były różne konstrukcje z klocków Knox. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się zabawy z mówiącym robotem edukacyjnym. Na zajęciach z elementów programowania i szachów uczniowie klasy III pracowały z robotem SuperDoc. Podobne zajęcia przeprowadzono również w klasie Oc.
W świetlicy szkolnej dzieci tworzyły prace plastyczne przy użyciu kleju na gorąco, budowały konstrukcje z klocków Knex. W pracowni technicznej w kl. IV na lekcji techniki, uczniowie wykonując zadanie wytwórcze: Pan Stop, korzystali z pistoletu z klejem na gorąco. Klej okazał się bardzo skuteczny w łączeniu poszczególnych elementów wytworu. Uczniowie klasy III na lekcji plastyki wykonali „Jesienny wieniec” również wykorzystując pistolet z klejem na gorąco. Klasa VII na lekcji plastyki wykonali piękną Panią Jesień. Liście zostały przymocowane klejem na gorąco.
W ramach koła fotograficznego uczniowie klas młodszych upamiętnili na zdjęciach swój pobyt w Ośrodku Rudawka. Dzień Komisji Edukacji Narodowej oraz Pasowanie na ucznia – uroczystość została nagrana przez uczennicę klasy VII. Uczniowie klasy drugiej dokumentując swoje działania, bardzo często korzystają z aparatu fotograficznego zakupionego ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Kolejne ciekawe zajęcia z wykorzystaniem sprzętu w ramach programu Laboratoria Przyszłości w listopadzie. Pracowania biologiczna – uczniowie klas VI i VII prowadzili obserwacje mikroskopowe tkanki mięśniowej oraz kropli krwi.
Pracownia kulinarna – pizza w roli głównej na świetlicy, jak się okazało, nic nie smakuje lepiej, niż własnoręcznie przygotowane danie… pychota.
Pracownia techniczna – na lekcjach plastyki trwają prace nad makietami świątecznymi, niedługo przedstawimy efekt końcowy prac.
Uczniowie klas 7 i 8 na plastyce i godzinie wychowawczej przygotowali niespodziankę dla swoich kolegów z kl. 1 z okazji pasowania na ucznia – urocze magnesy z modeliny. Klasa 7 natomiast przygotowała miłą niespodziankę dla swojej koleżanki – ogromną kartkę urodzinową z elementami 3d. Na plastyce i godzinie wychowawczej uczniowie kl. 4-8 przygotowali kotyliony z okazji Narodowego Święta Niepodległości, które założyli w czasie uroczystego koncertu patriotycznego i przypięli je zaproszonym gościom.
Koło fotograficzne – uczniowie klasy II mieli okazję uwiecznić swoje piękne stroje oraz wróżby podczas zabawy Andrzejkowej. Uczniowie klas 6-8 mieli możliwość zapoznania się ze sprzętem fotograficznym i przygotować samodzielnie szkolną fotbudkę, która była atrakcją jesiennej dyskoteki.
Grudzień:
Wiosenne makiety wykonane przez uczniów klasy V na lekcjach plastyki z użyciem pistoletów na klej.
Z okazji Święta Kobiet uczniowie naszej szkoły przygotowali dla wszystkich Koleżanek i Pań miłą niespodziankę: wesoły film z życzeniami oraz piękne kwiaty. Do nagrania filmu oraz właściwego oświetlenia uczniowie wykorzystali sprzęt z programu #LaboratoriumPrzyszłości
Dzień gofra w klasie II. Lekcja matematyki, języka polskiego i nie tylko…Poprzez przygotowanie gofrów dzieci uczyły się mierzenia, czytania, odmierzania. Utrwaliły pojęcia litr, pól litra, czy ćwierć litra. Kształtowały umiejętność pracy w grupie, higienicznego przygotowania jedzenia oraz kultury osobistej podczas spożywania przepysznych gofrów. Podczas pieczenia wykorzystane zostały sprzęty w ramach programu.
W klasie I przeprowadzone zostały zajęcia z wykorzystaniem robota SuperDoc. Uczniowie klasy V mieli możliwość oglądania pod mikroskopem hodowli pantofelka i pleśniaka. Zajęcia przeprowadzone w ramach programu #LaboratoriumPrzyszlosci.
W marcu chętni uczniowie z klas 5-8 wsparli Samorząd Uczniowski w przygotowaniach do wiosennego kiermaszu słodkości. Samodzielnie przygotowali pyszne muffinki i inne wypieki. Dużym wsparciem w tym przedsięwzięciu okazał się sprzęt zakupiony w ramach programu #LaboratoriumPrzyszłości
W miesiącu kwietniu i maju 2023r. uczniowie korzystali ze sprzętów zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości: w pracowni technicznej klasa VII wykonała dekoracyjny napis na Dzień Ziemi, uczniowie klasy V w ramach lekcji techniki przygotowali „Ekoludki”, które zostały zrobione z surowców wtórnych typu: plastikowe butelki, zakrętki, tworzywa sztuczne, folie. Do ich wykonania użyto klej na gorąco. Prace nad „Ekoludkami” zostały sfotografowane przez uczniów aparatem zakupionym w ramach projektu. Uczniowie starszych klas uczęszczający na zajęcia w ramach Kółka Przyrodniczego wykonali zdjęcia podczas akcji „Sprzątamy dla Polski”. W pracowni biologicznej klasa V prowadziła obserwację mikroskopową paprotników, mchów poznali również budowę łodygi i korzenia roślin. Uczniowie klasy II, na zakończenie zajęć z bloku tematycznego pt. „Z wizytą na wsi” piekli chleb. Mieli dużo pracy, gdyż piekli chleb według przepisu: odmierzali, ważyli, wsypywali, mieszali. Musieli też wykazać dużą cierpliwość, gdyż ciasto musi rosnąć w miskach przez godzinę, następnie 20 minut w formach, a potem przez ponad godzinę piecze się w piekarniku. Upieczony chleb okazał się bardzo dobry. Jest zdrowy, gdyż zawiera mąkę żytnią, żytnią razową, otręby pszenne i mąkę pszenną. Jest on łatwostrawny, bogaty w witaminy, błonnik, które bardzo korzystnie wpływają na przemianę materii. Bardzo ważne jest też to, że jest bez konserwantów, spulchniaczy, barwników, aromatów. Chleb ze świeżym masełkiem był przepyszny. Uczniowie zjedli z apetytem. Przy pieczeniu chleba wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach programu #Laboratoriaprzyszłości.
Uczniowie klasy II pracując metodą projektu przy realizacji niespodzianki dla mam z okazji ich święta korzystali ze sprzętów zakupionych w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości: – drukarki 3D i aparatu fotograficznego.
Kolejne zajęcia z projektowania i druku 3d w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłosci. Uczniowie klasy VII przygotowali indywidualne projekty zawieszek do breloczków dla swoich mam z okazji ich święta, a następnie wydrukowali je na drukarce 3d. Z kolei grupa uczniów z kl VIII w czasie swoich zajęć poznała po raz pierwszy podstawy projektowania i przygotowała projekty medali na szkolny pokaz talentów, które czekają już tylko na wydruk.