Uczniowie klasy 5, 6, 7 i 8 uczestniczyli w interesującej wycieczce do naszej pięknej Stolicy, która odbyła się 10 i 11 czerwca 2024r. Pierwszy dzień zwiedzania Warszawy rozpoczęliśmy w towarzystwie Pana Marcina, który w zabawny i ekspresyjny sposób oprowadzał nas po Starym Mieście. Odwiedziliśmy w Warszawie Stare Miasto z Rynkiem i Pomnikiem Syrenki, które dzięki wzorcowej rekonstrukcji po II wojnie światowej zostało w 1980 r. wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Spacerując po Warszawie dotarliśmy do Kolumny Zygmunta III Wazy – najwyższego i najstarszego pomnika świeckiego stolicy, zobaczyliśmy mury obronne Starego Miasta z Barbakanem, Pomnik Małego Powstańca Warszawy upamiętniający najmłodszych uczestników powstania warszawskiego w 1944 r. i Pomnik Powstania Warszawskiego. Idąc Krakowskim Przedmieściem dotarliśmy do okazałej zabytkowej budowli – Pałacu Prezydenckiego i Placu Piłsudskiego. Zwieńczeniem pierwszego dnia był wyjazd na XXX piętro Pałacu Kultury i Nauki, z którego podziwialiśmy piękny krajobraz stolicy. Dodatkowo mieliśmy możliwość zrobić zakupy w Galerii Złote Tarasy.
W drugim dniu naszego pobytu w stolicy udaliśmy się do długo wyczekiwanego Centrum Nauki Kopernik. Różnorodne przestrzenie edukacyjne stworzone zostały dla odwiedzających jako inspiracja do obserwacji, doświadczenia, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. Mogliśmy tu samodzielnie eksperymentować wykorzystując interaktywne eksponaty, uczyć się przez zabawę w różnych strefach tematycznych z zakresu nauk ścisłych, przyrodniczych i humanistycznych. Swoboda w zwiedzaniu pozwoliła nam kierować się własną ciekawością i zainteresowaniami oraz zmuszała do samodzielnego poszukiwania odpowiedzi. Następnie Pani Jola- nasz przewodnik z PTTK w Sanoku zabrała nas na spacer alejkami Łazienek Królewskich, podczas którego usłyszeliśmy najciekawsze informacje związane z tym miejscem. Następnie udaliśmy się w kierunku Stadionu Miejskiego Legii Warszawa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego przy ulicy Łazienkowskiej. Z zaciekawieniem wysłuchaliśmy historii o powstaniu Legii. Spacerując po ogromnym stadionie, wszyscy mieliśmy szansę wejść do nietypowych dla nas miejsc, np. pomieszczeń dla komentatorów sportowych czy do sali dla dziennikarzy, Zwiedziliśmy pomieszczenia dla VIP-ów, z których podziwialiśmy widoki obiektu. Widzieliśmy szatnie i pomieszczenia fizjoterapeutyczne, w których nasi sportowcy przechodzą odnowę biologiczną. Poczuliśmy ten klimat i mogliśmy wyjść na stadion jak drużyny w trakcie meczu. Następnie udaliśmy się do Muzeum Legii, tam pan przewodnik opowiedział nam historię klubu. Znajdują się tam puchary, medale oraz zdjęcia i pamiątki związane z historią stadionu oraz zawodników. Wycieczka do Warszawy okazała się dla wszystkich uczestników bardzo interesująca, obfitowała w wiele atrakcji, a przede wszystkim była ciekawą lekcją historii, sztuki i sportu oraz szeroko pojętej przyrody. Nowe doświadczenia, zdobyta wiedza i chwile wspólnie spędzonego czasu pozostaną na długo w naszej pamięci.